Asiakkaiden kokemuksia Isännöinti Nurmisesta
Asunto-osake on monelle pitkäaikainen ja tärkeä sijoitus,
josta halutaan huolehtia hyvin.
Näin kolmen asunto-osakeyhtiön puheenjohtajat kertovat yhteistyöstä Isännöinti Nurmisen kanssa:
1. Pienelle taloyhtiölle osaava isännöitsijä on kullanarvoinen apu
Pienen asunto-osakeyhtiön puheenjohtajana Leena Vuorinen on vahvasti läsnä taloyhtiönsä arjessa. Vuosien yhteistyö Isännöinti Nurmisen kanssa on vahvistanut Vuorisen käsitystä siitä, miten suuri merkitys isännöitsijän ammattitaidolla on asunto-osakkeiden arvon säilymisessä.
“Tämä asunto-osake on monelle osakkaalle merkittävin omaisuus, mitä meillä on. Siksi on tärkeää, että meillä on isännöitsijä, joka pitää huolta meidän eduistamme.”
Isännöinti Nurminen auttaa Vuorisen taloyhtiötä paitsi arjen tulipalojen sammuttelussa myös tulevaisuuden suunnittelussa. Vuorinen näkee yhteistyössä arvokkaaksi erityisesti isännöitsijän vahvan talousosaamisen.
“Nämä kirjanpitokuviot ovat itselleni haasteellisia, ja luotankin niissä isännöitsijän ammattitaitoon ja apuun. Isännöitsijämme selittää aina kärsivällisesti, jos en itse ymmärrä jotakin asiaa”, hän kertoo.
Kun Vuoriselta kysytään, kuinka Isännöinti Nurmisen palvelu eroaa alan muista toimijoista, ei vastausta tarvitse kauan miettiä.
“Kyllä se on se luottamus! Isännöitsijän saa aina kiinni, ja hän vastaa nopeasti viesteihin ja puheluihin. Tiedän varmuudella, että hän kyllä pitää meidän omaisuudestamme huolta.”
2. Tiivis yhteistyö isännöitsijän kanssa helpottaa taloyhtiön arkea
Uudehkossa taloyhtiössä tulee jatkuvasti vastaan tilanteita, joihin täytyy löytää yhteiset toimintatavat ja ratkaisut. Vuonna 2013 valmistuneen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Ari Ahtiainen kokee, että aktiivinen yhteistyö isännöinti Nurmisen kanssa on auttanut taloyhtiötä ratkomaan monia haasteita.
“Yhteistyö on ollut tosi aktiivista. Tälläkin viikolla olen soittanut isännöitsijälle kolmisen kertaa”, Ahtiainen kertoo. “Yhdessä olemme sitten hoitaneet taloyhtiön perusasioita ja taloutta kuntoon. Kaikki asiat ovat hoituneet viimeisen päälle hyvin.”
Ahtiainen kokee, että isännöitsijään on aina helppo ottaa yhteyttä.
“Isännöitsijän tavoittaa aina ja hänen kanssaan on helppo kommunikoida niin puhelimitse kuin sähköpostitsekin. Kun häneen ottaa yhteyttä ja kertoo ajatuksistaan, asioissa päästään nopeasti eteenpäin.”
Erityisen tärkeänä Ahtiainen pitää sitä, että yhteistyön pohjana toimii yhteinen näkemys.
“Taloyhtiön kokouksissa isännöitsijällä on merkittävä rooli. Kun puhutaan esimerkiksi vastikkeista tai hinnankorotuksista, niin isännöitsijän näkökulma on tärkeä tuoda esiin”, hän tiivistää.
3. Jättiyhtiöltä palvelevalle pienyrittäjälle
Kantahämäläisen kerrostaloyhtiön hallituksen puheenjohtaja kertoo, kuinka heidän taloyhtiönsä päätyi Isännöinti Nurminen Oy:n asiakkaaksi.
“Taloyhtiössämme oli rakennuttajan aikainen isännöinti, joka sijaitsi eri paikkakunnalla. Siinä alkoi olla vähän ongelmia, ja haluttiin kilpailuttaa isännöinti. Pyydettiin tarjouksia eri isännöintiyhtiöiltä, ja tarjousten perusteella otettiin haastatteluun vain Isännöinti Nurminen. Olisi toki voitu pyytää muitakin, mutta kun katsottiin tarjouksia, tuntui jo siinä vaiheessa, ettei lähdetty edes muita haastattelemaan.”
Isännöinti Nurminen oli yhtiön hallituksen mielestä sopivan kokoinen toimija. Oli tärkeää, että isännöitsijällä on aikaa keskittyä asiakkaaseen.
“Hintakin tietysti aina ratkaisee jotain. Me ollaan oltu aika tarkkoja. Meillä oli taloyhtiön talous sen entisen isännöitsijän toimesta vähän kuralla, joten on kiristetty vyötä ja haluttu tarkkaan taloutta nyt katsoa. Vaikka isännöintitarjouksia on äärimmäisen vaikea verrata, toki ajateltiin, että ei ainakaan ruveta maksamaan enempää. Tämä Isännöinti Nurmisen kokonaispaketti itse asiassa varmaan tulee pitkässä juoksussa edullisemmaksi.”
Kyseessä on melko uusi taloyhtiö, jossa ei pitäisi olla korjaustoimenpiteitä vielä moneen vuoteen.
“Täytyy sanoa, että vaikka itse olin edellisen hallituksen puheenjohtaja, en ehkä ollut ihan kartalla kuitenkaan. On tullut yllättävän paljon asioita, joita ei ole niin helposti huomannut, kun ei kaikkia isännöinnin yksityiskohtia tiedä, mitä siellä isännöintitoimistossa tapahtuu. Asiakkaalle on ensisijaisen tärkeää, että taloyhtiön talous on tasapainossa.
“Jos ajatellaan meidän taloyhtiötä, niin siellä on paljon viilattavaa, että saadaan talous kuntoon. Kyllä isännöitsijän pitää pystyä neuvomaan, jos ei hallituksessa ole asiantuntemusta ja tietämystä tarpeeksi. On pystyttävä sanomaan esimerkiksi, että teillä on alijäämää, nyt pitää nostaa vastiketta. Ei taloyhtiön tilillä tarvitse olla liikaa rahaa, mutta ei se saa olla miinuksellakaan.”
Asiakas on ollut isännöintitoimiston vaihtoon varsin tyytyväinen. “Nyt on talous tarkemmassa hoidossa, ehdottomasti.”
Ota yhteyttä ja pyydä tarjous
Valitse nykyaikainen, luotettava ja tavoitettava ammatti-isännöitsijä, joka palvelee taloyhtiönne etua. Pyydä tarjous isännöinnistä ja voit luottaa siihen, että kotisi tai sijoitusasuntosi talous sekä hallinto ovat osaavissa käsissä.